annons

fredag, januari 08, 2016

Fuktskadan Fas 43

Nu är det bara att vänta. Mailade klagomålsansvarig nu på morgonen. Fick ett autosvar om att man behöver 14 dagar för att gå igenom mitt ärende.

Hej!

Jag kontaktar er då jag inte får någon som helst feedback från min handläggare. Jag har vidarebefordrat de mail jag skickade till henne igår samt svaret från avdelningen. Jag ringde in strax innan jul och fick då informationen att jag i första hand skulle vända mig till handläggaren. Vilket jag nu gjort. Handläggaren hänvisar mig vidare till er.

Jag har nu stått med ett duschrum som jag varken kan riva ut eller använda sen i augusti förra året. Jag har tre små barn hemma som bor i en miljö där det förkommer svartmögel. Jag har varit tvungen att flytta minsta barnets sovrum då det ligger är i direkt anslutning till duschrummet och tvättstugan. Jag kan inte hänga någon tvätt i utrymmet. Det jag vill säga att vi nu som familj har bott i ett halvt nedpackat hem pga fuktskadan i ett halvår.

Jag har flera gånger påpekat till handläggaren och avdelningen att jag anser att er sakkunnig inte har rätt kompetens men får till svar att jag ska kontakta sakkunnig och fråga. 

Nu har jag själv via GVK och BKR tagit reda på att den sk. sakkunnig som gjort en felaktig bedömning i mitt duschrum inte är ansluten till någon av branschens organisationer för Säkra Våtutrymmen. Således är deras bedömning helt värdelös i sammanhanget. Allt detta står i det mail jag skickat till handläggaren som jag nu vidarebefordrat till er.

Jag har i mitt mail även påpekat att handläggaren inte gett mig som kund all information vilket i sin tur är under all kritik, även om den informationen är felaktig. Hade jag som försäkringstagare fått den informationen innan man satte det slutgiltiga beslutet hade jag kunnat avfärda informationen på en gång och hänvisat till varför den är fel men nu valde man att inte ge ut den trots att jag frågat och därefter har man tagit ett slutgiltigt beslut på felaktiga och rent av falska uppgifter. Vilket lätt hade kunnat undvikas om man delgett mig den informationen från början. Man hade också undvikit den sveda och värk i att jag nu fortfarande bor med min familj i ett upp och nervänt hus med en fuktskada i.

Jag vill också ta i tillfälle att lägga fram mitt missnöjde kring medarbetarnas kommunikation och samarbete med varandra. När man kontaktar kundservice både via mail och telefon får man olika direktiv vilket får mig som kund att känna mig både vilsen samt dum när jag senare blir tillrättalagd. Inte det kundbemötande man förväntar sig när man i förtroende valt att köpa en tjänst hos er. En tjänst som just nu inte i huvudtaget uppfyller mina förväntningar. Det är snart 2 månader sedan jag i huvudtaget fick tala med min handläggare. Jag bara slussas runt och får korta automatiserade svar via mail.

Dock känner jag att det viktigaste är att jag får rätt bedömning av min skada och ett korrekt beslut i mitt ärende. 

Jag bifogar även besiktningsprotokollet från Polygon som är det enda vettiga underlag jag fått i ärendet.



Med vänliga hälsningar Madeleine Vesterlund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar